Σάββατο 9 Μαρτίου 2019

Αγρότες σε απόγνωση !!! - Τα φέσια ταλαιπωρούν τους αγρότες...


Τα φέσια ταλαιπωρούν τους αγρότες, παραγωγός απειλεί με απεργία πείνας αν δεν εξοφληθεί για τα σταφύλια του...

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν πολλοί παραγωγοί της χώρας. Εκτός από τις «ανοικτές τιμές», που αναγκάζονται να παραδίνουν τα προϊόντα τους, έχουμε τις καθυστερήσεις των πληρωμών αλλά και τα «φέσια» στην αγορά. «Φρένο» στις καθυστερήσεις των πληρωμών υπόσχεται να βάλει το ΥπΑΑΤ με το νόμο 4492/2017 για τη «Διακίνηση και εμπορία νωπών και ευαλλοίωτων αγροτικών προϊόντων και άλλες διατάξεις», με τον οποίο θα πρέπει να εξοφληθούν οι παραγωγοί από τους εμπόρους μέσα σε 60 ημέρες και ξεκίνησε να εφαρμόζεται με τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης που αφορά την λειτουργία της ψηφιακής υπηρεσίας στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Αρ. 453/15.2.2019).

Το αν θα εφαρμοστεί ή όχι ο νόμος θα το δείξει το μέλλον. Υπάρχουν όμως πολλοί παραγωγοί που παρέδωσαν το προϊόν τους πριν ψηφιστεί ο νόμος και αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα επειδή δεν έχουν πληρωθεί από τους εμπόρους.

Ένας από αυτούς είναι ο Βαγγέλης Δαρδάνης, που καλλιεργεί 70 στρέμματα με επιτραπέζια σταφύλια (σουλτανίνα) στην Στιμάγκα Κορινθίας. 

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο, «τον Αύγουστο του 2018 έδωσα το προϊόν μου και ακόμη δεν έχω πληρωθεί. Μου χρωστάνε 23.000 ευρώ και μου είπαν ότι θα πάρω μια προκαταβολή τον ερχόμενο Αύγουστο (20% της οφειλής). Έχω χρέη σε ΕΦΚΑ και μου έχουν κόψει το ηλεκτρικό ρεύμα.

Έστειλα επιστολή διαμαρτυρίας στην αρμόδια υπηρεσία του ΥπΑΑΤ αλλά μου απάντησαν ότι για τις υποθέσεις που προηγήθηκαν της 15ης Φεβρουαρίου (που αρχίζει να εφαρμόζεται ο νόμος για τις πληρωμές) δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Τους εξήγησα ότι δεν έχω οικονομική δυνατότητα να προσφύγω στη δικαιοσύνη και επειδή είναι πολύ χρονοβόρα διαδικασία αποφάσισα να καταφύγω σε απεργία πείνας αν δεν εξοφληθεί το τιμολόγιο μου».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου